Uutishuone
Välinpitämättömyys turvalaitteista on sen tyylistä piittaamattomuutta, mikä heijastuu koko ajo-opetukseen.
Viime päivinä on uutisoitu laajasti törkeiden liikenneturvallisuuden vaarantamisten lisääntymisestä peräti 60 prosentilla.
Suomen Autokoululiitto ry:n puheenjohtaja Jukka Kiviniemi toteaa: ”Tämä oli odotettavissa jo vuoden 2018 lakiuudistusta valmisteltaessa. Useat tahot varoittivat liikenne- ja viestintäministeriötä tulevan lain ongelmakohdista, mutta asiantuntijoita ei kuunneltu, valitettavasti.”
Suomi on jäänyt nuorten liikenneturvallisuudessa muiden EU-maiden kelkasta
Viime päivinä on uutisoitu laajasti törkeiden liikenneturvallisuuden vaarantamisten lisääntymisestä peräti 60 prosentilla.
Suomen Autokoululiitto ry:n puheenjohtaja Jukka Kiviniemi toteaa: ”Tämä oli odotettavissa jo vuoden 2018 lakiuudistusta valmisteltaessa. Useat tahot varoittivat liikenne- ja viestintäministeriötä tulevan lain ongelmakohdista, mutta asiantuntijoita ei kuunneltu, valitettavasti.”
Suomi jäämässä jälkeen EU:n liikenneturvallisuustavoitteista
Viime päivinä on uutisoitu laajasti törkeiden liikenneturvallisuuden vaarantamisten lisääntymisestä peräti 60 prosentilla.
Suomen Autokoululiitto ry:n puheenjohtaja Jukka Kiviniemi toteaa: ”Tämä oli odotettavissa jo vuoden 2018 lakiuudistusta valmisteltaessa. Useat tahot varoittivat liikenne- ja viestintäministeriötä tulevan lain ongelmakohdista, mutta asiantuntijoita ei kuunneltu, valitettavasti.”
Lausunto valtioneuvoston periaatepäätökseksi liikenneturvallisuusstrategiasta
Suomen Autokoululiitto nosti kesällä 2021 antamassaan lausunnossa esiin keskeisiä liikenneturvallisuuteen ja kuljettajatutkinnon kehittämiseen liittyviä asioita. Esittämämme näkökulmat ovat edelleen ajankohtaisia liikenneturvallisuusstrategian jatkokehitystyön kannalta, joten nostamme muutamia niistä uudelleen
Autokoululiitto on huolissaan hallituksen välinpitämättömyydestä ympäristöystävällisempien ajoneuvojen käytön sallimisesta ilman erityisehtoja kuljettajantutkinnossa
Mtv3 uutisissa 25.1.2022 ministeri Timo Harakka linjasi, että liikenteen päästöjen puolittaminen on mahdollista, mutta se vaatii lisää rahaa erilaisiin tukiin ja kannustimiin. ”On kuitenkin kannustimia, joihin ei rahaa
Pienet vippaskonstit eivät auta Suomea saavuttamaan nollavisiota liikennekuolemiin
Viime päivinä on uutisoitu laajasti törkeiden liikenneturvallisuuden vaarantamisten lisääntymisestä peräti 60 prosentilla.
Suomen Autokoululiitto ry:n puheenjohtaja Jukka Kiviniemi toteaa: ”Tämä oli odotettavissa jo vuoden 2018 lakiuudistusta valmisteltaessa. Useat tahot varoittivat liikenne- ja viestintäministeriötä tulevan lain ongelmakohdista, mutta asiantuntijoita ei kuunneltu, valitettavasti.”